gästbloggning av julia donka, ungefär lika normal som mig....

Ibland brukar jag cykla
låta vinden svepa i mitt hår och du vet, låta tankarna få lufta sig lite. Det kan bli det lite instängt i mitt huvud. Funderar på att dra en sväng till kyrkan, jag lovade faktiskt prästen att vi skulle "smygskejta" lite bakom kyrkan idag! "Smygskejta" är så himla kul. Det hela går ut på att man "skejtar" i smyg! Det gäller att ingen ser en. Själv brukar jag ha några löv i håret, kanske en eller två krigsmålningar (för actionkänslan). Prästen brukar ha sin gröna kåpa, han ser riktigt "fräsig" ut i den!! Sen skejtar vi som självaste "Tonkan" (Tony Hawk), vi brukar ta skogsvägen till kyrklokalen. Där gömmer vi våra "brädor" i något buskage och går in, ber en bön eller två, tänder ett ljus, låter det brinna, låter aldrig hoppet försvinna, sen går vi ut till våra "brädor" och rullar iväg igen.
Nu ringer prästen, ska väl ta och möta honom då så vi kan "fräsa" iväg en stund.
Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0