-min dag-

Vaknar hos Isak. Äter lite frukost, men tappar aptiten. Ser hur bussen kommer, drar upp kickbiken ur ryggan och kör till nästa busshållplats. Sätter mig längst fram så att jag kan få spela gameboy ifred.
Kommer till skolan, lyssnar tålmodigt 3 lektioner i rad. Dags för lurre. Ingen höjdare till lunch idag. Fiskpanetter som smakade fisk+sockerkaka. INTE OK, OK? Åker runt i korridorerna med Maria med våra kickbikes ett tag. Sen slänger vi oss ner på en bänk, tittar lite på människor. Åker runt lite på skolgården i cirklar och gör tricks. Sen hade vi geografi och vi ritade Afrika. Det var allsång i klassrummet "Shakira-Waka,Waka" undertiden. Afrika var i centrum. Alla fick måla sig med brun ansiktsfärg om man ville. Och det delades ut bananer till de som ville ha. Man fick tilloch med klättra på väggarna och svinga sig i lampan, men något jävla idiot pucko var för tung för lampan och den åkte ner i golvet (tror det var jag). Då var Afrikafesten slut.
Sen åkte jag hem med kicken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0